طی مراسمی با حضور استاندار فارس، مسئولان بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه پرور فارس از « جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری » رونمایی شد.

طی مراسمی با حضور استاندار فارس، مسئولان بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه پرور فارس از « جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری » رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس در روز چهار شنبه 6 دی ماه 1396 با حضور  استاندار محترم فارس، جمعی از مسئولین استان و اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی «مجمع خیران نخبه پرور فارس»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، جمعی از دانشجویان استعداد برتر تحت حمایت بنیاد نخبگان و جمعی از خیران استان فارس از « جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری» رونمایی شد.

شایان ذکر است این جایزه به کارآفرینان برگزیده فعال در زمینه فرش و صنایع دستی با گرایش چوب  که دارای یکی از شرایط زیر بوده و در کارگروه مربوطه در مجمع خیران حایز بیشترین امتیاز گردند، اعطا خواهد شد:

  • 1-ساکن استان فارس
  • 2-متولد استان فارس ساکن در کلیه استان های کشور

گفتنی است فراخوان مربوط به این جایزه بزودی اعلام و علاقه ­مندان از طریق سامانه مجمع به آدرس

Shiraz-feca.ir  اقدام به ثبت نام خواهند کرد

بیوگرافی استاد غلامرضا ذوالانواری

استاد غلامرضا ذوالانواری پدر گبه جهان، بنیان گذار بزرگترین شرکت تولید و صادرات فرش دستباف ایران، یکی از پیشکسوتان صادرکننده استان فارس است. وی متولد 1312 در شیراز است و اکنون با گذر از 83 سالگی همچنان استوار، دغدغه توسعه بازارهای صادراتی ایران، حضور گسترده­تر صادرکنندگان و کالای ایرانی را در بازارهای بین المللی دارد. وی در سال 1372 اولین مدال طلا را در آلمان به دلیل فروش بالا و مشتری پسند بودن تولیدات فرش ذوالانواری دریافت کرد. سال بعد از آن در اتریش تندیس فروش فوق العاده، پس از مدتی در آتلانتا جایزه نوآوری در تولید و پس از آن تندیسی در ژاپن به خاطر نوآوری در تولید گرفت.

استاد ذوالانواری آنچنان در بازار بین المللی فرش دستباف اعتبار کسب کرده بود که در فاصله کمتر از 12 سال 12 جایزه ملی و بین المللی را از آن خود کرد.

در سال­های 1380 و 1385 شرکت فرش ذوالانواری به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد و در سال 1382 برنده جایزه جشنواره قالی ایران شد. سال های 1389 و 1394 صادرکننده نمونه استان فارس، سال های 1995 و 2000 میلادی بهترین تولیدکننده فرش های عشایری در نمایشگاه اتریش، سال های 2007، 2012 و 2013 جوایز بهترین طراحی و خلاقیت، و سال های 2009، 2010 و 2016 جایزه نوآوری و تولیدکننده نمونه فرش عشایری نمایشگاه دموتکس آلمان به این شرکت تعلق گرفت. در نمایشگاه 2013 دموتکس آلملن علاوه بر جایزه بهترین طراحی و نوآوری، وی را پدر گبه جهان نامیدند.

این مرد که 68 سال پیش در حجره های بازار وکیل تجارت قالی و گلیم را می آموخت و تجربه می کرد، امروز در قلب اروپا از او به عنوان پدر گبه جهان یاد می کنند.

توسط
تومان