جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه

فراخوان پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه

به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت­های علمی و افراد صاحب نام و هم­چنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان همگان، مجمع خیران نخبه پرور استان فارس همه­ ساله جوایزی را به ­نام افراد حقیقی و حقوقی خوش نام و دارای سابقه درخشان در زمینه های مختلف تعریف و اعلام می نماید. آنگاه متناسب با رشته های تخصصی، این جوایز به صاحبان استعداد برتری که دارای فعالیت های خاص و اثرگذار باشند، اعطاء می گردد.

همچنین به منظور تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد، کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی، پژوهانه تحقیقاتی و نظایر آنها تحت عنوان «بورس تحصیلی» و به نام افراد حقیقی و حقوقی خوش نام و دارای سابقه درخشان در زمینه های علمی ، فرهنگی و اجتماعی، تعریف و به صورت بلاعوض به دانش آموزان و دانشجویان واجد شرایط تقدیم می­گردد.

در این راستا مجمع خیران نخبه پرور فارس اقدام به اعطای پنجمین جایزه علمی و همچنین بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه در زمینه مهندسی آب نموده است و طی این فراخوان از واجدین شرایط برای ثبت نام در این جایزه علمی دعوت به‌عمل می‌آورد. این جایزه به صاحبان ایده های نوآورانه و اجرا شده و یا پژوهش های کاربردی در زمینه کاهش مصرف آب آبیاری در کشاورزی، حفاظت و یا پایداری منابع آب اهدا خواهد شد.

داوطلبان واجد شرایط لازم است که ابتدا از طریق سامانه  www.shiraz-feca.ir ثبت نام نموده و مدارک و مستندات خود را بارگذاری نمایند. آنگاه افرادی که شرایط اولیه و حداقل امتیاز لازم را دارا باشند در مرحله اول انتخاب می گردند. سپس هیأت داوران مجمع خیران نخبه پرور فارس، مدارک و مستندات این منتخبین را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و افرادی که حائز بیشترین امتیاز هستند را به عنوان برگزیده معرفی خواهد نمود.

برگزیدگان، علاوه بر دریافت لوح و نشان برند علمی- معنوی منتخب برجسته کشوری از دستان پروفسور سپاسخواه، جایزه علمی مربوطه را نیز دریافت خواهند کرد.

بورس تحصیلی و نحوه اعطای آن

بورس تحصیلی به تعدادی از دانشجویان برتر سال سوم کارشناسی کشاورزی گرایش مهندسی آب (با شرایط فوق) که توسط دانشگاههای کشور معرفی خواهند شد، بر اساس معدل دروس تخصصی شش نیمسال تحصیل ایشان، به مدت یکسال تحصیلی، با نظر هیأت داوران اعطا می گردد.

متقاضیان می توانند حداکثر تا تاریخ 31 مرداد ماه 1403 از طریق لینک زیر نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در این فراخوان اقدام نمایند.

بیوگرافی پروفسور علیرضا سپاسخواه

پروفسور علیرضا سپاسخواه در سال 1324 در بندر انزلی متولد شدند و پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در بندر انزلی و تهران، در سال 1346 لیسانس خود را با رتبه اول از دانشگاه شهید چمران اهواز و فوق لیسانس را در سال 1350 از دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا در رشته آب و خاک دریافت نمودند و دکتری خود را در رشته هيدرولوژي خاك (آبياري و زهكشي) از دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا در سال 1352 اخذ نمودند و از آن سال تاکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز هستند.

پروفسور سپاسخواه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تدریس و تحقیق اشتغال داشته و تاکنون راهنمایی ۱۶ پایان نامه دکترا و ۶۳ پایان نامه کارشناسی ارشد را به اتمام رسانده و در حال حاضر راهنمای 5 پایان نامه کارشناسی ارشد و پایان نامه دکترا می باشد، همچنین عضویت کمیته پایان نامه حدود ۱۲۸ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را نیز به عهده داشته است، از پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحت راهنمایی ایشان جمعا ۲۵۰ مقاله در مجلات علمی معتبر خارجی و داخلی چاپ شده است.

در زمینه فعالیت های پژوهشی ایشان تعداد 334 مقاله علمی را در مجلات علمي معتبر خارجی و داخلی و 199 مقاله دیگر را در مجموعه مقالات کنفرانس ها و 10 کتاب تالیف و ترجمه شده به چاپ رسانده و تعداد 47 طرح تحقیقاتی را در زمینه های تخصصی رشته مربوطه به اتمام رسانده و یا در دست اجرا دارند.

پروفسور علیرضا سپاسخواه

افتخارات پروفسور علیرضا سپاسخواه: برنده جایزه علامه طباطبایی، استاد نمونه کشوری، استاد برگزیده جهان اسلام از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، جزو دانشمندان و نخبگان علمی یک در صد برتر جهان بر اساس مستندات پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز، استاد نمونه پژوهشی کشوری، استاد نمونه عضو پیوسته فرهنگستان علوم، استاد ممتاز دانشگاه شیراز، صاحب کرسی پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران ایران، داور نمونه مجله  Agricultural Water Management از انتشارات Elsevier، ارزیاب نمونه مقالات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، استاد برگزیده انجمن دانشجویان آبیاری، عضو افتخاری انجمن علوم خاک ایران، عضو انجمن فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاههای آمریکا، برنده جایزه کتاب سال وزارت ارشاد در دانشگاه تهران و برنده جایزه کتاب منتخب انجمن آبیاری در سال 1386.

توسط
تومان