معرفی جایزه‌های علمی و کارآفرینی

اختصاص جوایز علمی به نام بزرگان و اعطای آنها به گروه‌های مخاطب

به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان همگان، مجمع خیران نخبه پرور استان فارس همه ساله جوایز علمی را به نام افراد حقیقی و حقوقی خوش‌نام و دارای سابقه درخشان در زمینه‌های مختلف تعریف و اعلام می‌نماید. این جوایز، به صاحبان استعداد برتری که دارای فعالیت‌های خاص و اثرگذار در زمینه‌ جایزه تعریف شده باشند، اعطاء می‌گردد.

داوطلبان واجد شرایط پس از اعلام فراخوان ابتدا از طریق سامانه مجمع به آدرس:

 www.shiraz-feca.ir

ثبت نام نموده و مدارک و مستندات خود را بارگذاری می‌نمایند. آنگاه افرادی که شرایط اولیه و حداقل امتیاز لازم را دارا باشند در مرحله اول انتخاب می‌شوند. سپس هیأت داوران مجمع خیران نخبه پرور فارس، مدارک و مستندات این منتخبین را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و فردی که حائز بیشترین امتیاز باشد را به عنوان برگزیده هر جایزه معرفی می‌نماید.

این جایزه هر ساله به برترین دانشجوی دکتری شیمی آلی (گرایش های پلیمر، نانو، کاتالیست، فوتوشیمیایی و شیمی دارویی در شیمی آلی) که حائز بیشترین امتیاز از نظر فعالیت‌های علمی و آموزشی شده است، اعطا می‌گردد.

مجمع خیران نخبه پرور فارس با همکاری شرکت فرش ذوالانواری اقدام به اعطای جایزه کارآفرینی نموده است. این جایزه به پاس خدمات استاد ذوالانواری پدر گبه جهان به نام ایشان نام‌گذاری شده و به نو ارزش آفرین و کارآفرین برگزیده در زمینه فرش و صنایع دستی، اهدا می‌شود.

این جایزه در زمینه مهندسی آب تعریف شده است و به صاحبان ایده‌های نوآورانه و اجرا شده و یا پژوهش‌های کاربردی در زمینه حفاظت یا پایداری منابع آب اهدا می‌شود.

مجمع خیران نخبه پرور فارس و بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شرکت دارویی زردبند، اقدام به اعطای جایزه علمی پروفسور رضا امید بیگی نموده است.

این جایزه به برگزیدگانی از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات:

الف) شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی

ب) فرمولاسیون داروهای گیاهی

می‌باشند، اعطاء می‌گردد.

این جایزه به دانش‌آموختگان و دانشجویان برگزیده مقاطع مختلف دانشگاهی از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای اثرگذاری آموزشی، پژوهشی، درمانی و یا کارآفرینی در زمینه درمان بیماری‌های گوارش و کبد باشند، تعلق می‌گیرد.

این جایزه به برترین طراح کسب و کار (BP)  که موجب خلق ثروت و اشتغال در پایداری کشور شود، تعلق می‌گیرد.

طرح کسب و کار ارائه شده باید دارای شرایط زیر باشد:

الف) براساس موازین علمی و عملی و مطابق ضوابط مجمع خیران نخبه‌پرور فارس به صورت مکتوب ارائه گردد.

ب) دارای نوآوری‌های برجسته در زمینه‌های ایده پردازی، فناوری و مدل کسب و کار باشد.

ج) جذاب و برانگیزاننده با دامنه کاربری مناسب بوده و از قابلیت اجرایی و تجاری شدن بالایی برخوردار باشد.

این جایزه در حوزه سلامت جامعه به دانش‌آموختگان ممتاز دوره MD/MPH از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تعلق خواهد گرفت.

این جایزه به دانش آموختگان و دانشجویان برگزیده کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش برتر در زمینه گرایش های مختلف علوم باغبانی (با اولویت گل و گیاهان زینتی و فضای سبز) می‌باشند، اهدا می‌شود.

این جایزه به دانشجویان برگزیده دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سراسر کشور که در زمینه بیماری شناسی گیاهی دارای پژوهش‌های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر در سطح ملی یا بین‌المللی باشند، اهدا می‌شود.

 

این جایزه همه ساله در قالب کمک هزینه بلاعوض و یا وام قرض الحسنه به واجدین شرایط از میان افراد یا گروه هایی از ایده پردازان، نوآوران، جوانان خلاق و گروه های استارتاپی در راستای راه اندازی کسب و کارهای نوپا اهدا خواهد شد.

این جایزه به دانشجویان برگزیده دکترای بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای سایر رشته ها یا فارغ التحصیلان 3 سال اخیر دانشگاه های داخل و یا خارج از کشور که در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی فعالیت قابل توجهی داشته اند، اهدا خواهد شد.

  جایزه به کلیه پزشکان٬ متخصصان، پرستاران و سایر فعالان در زمینه قلب و عروق (شامل داخلی، جراحی، بیهوشی و اطفال) که تحقیق، درمان، آموزش، پیشگیری یا نوآوری برجسته‌‌ای انجام داده‌اند،اهدا خواهد شد.

این جایزه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستعد یا دانش‌آموختگان رشته‌ی مهندسی شیمی که حداکثر 3 سال از زمان فراغت از تحصیل آنها گذشته باشد و صاحب ایده‌های نوآورانه و اجرا شده یا دارای پژوهش‌های کاربردی ارزشمند در زمینه محیط زیست بوده، اهدا می‌گردد.

توسط
تومان