بازدید مسئولین مجمع خیران نخبه پرور فارس از منطقه تالاب پریشان شهرستان کازرون

به گزارش روابط عمومی مجمع خیران نخبه پرور فارس، دکتر شریف، مدیر عامل و دکتر فخارزاده عضو هیات مدیره مجمغ به همراه دو تن از کارشناسان بنیاد نخبگان استان فارس در تاریخ اول مرداد ماه از منطقه تالاب پریشان بازدید کرده و طی نشستی صمیمانه با مسئولین انجمن میراث پریشان به گفتگو پرداختند.
مسئولین این انجمن به وضع بحرانی تالاب و اثرات سوء آن بر زندگی مردم منطقه اشاره نموده و بیان کردند که استان فارس نه تنها یک تالاب بلکه ۴ حوضچه و حدود ۵۲۰ میلیون متر مکعب آب را از دست داده است و اکنون فقط با یک پدیده محیط زیستی روبرو نیستیم بلکه بقای انسان در این منطقه نیز به شدت مورد تهدید قرار گرفته است. آن ها همچنین با بیان برنامه های متعدد خود در زمینه عمومی سازی این مسئله، آموزش مردم در سطوح مختلف و ارایه کارگاه هایی در جهت تسهیل گری، توان افزایی و همچنین پژوهش های دانشگاهی متعدد در جهت کنترل این معضل و ارتباط گیری با دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی و سمن های مردم نهاد اشاره نمودند. دکتر شریف نیز ضمن ابراز تاسف از این موضوع این تالاب را پریشان سوگوار خوانده و پیشنهاد هایی را در جهت کنترل این مسئله از قبیل کاشت گیاهان کم آب و حتی دارویی به جای ذرت، گندم و … عنوان نمودند، همچنین حمایت از کشاورزان و ایجاد بازار و خرید محصول آن را با همراهی نهاد های مختلف از جمله شرکت های دارویی عامل تاثیر گذاری آن بیان کرده و آمادگی خود و همچنین پتانسیل نخبگان را در جهت همیاری به این انجمن اعلام نمودند.
شایان ذکر است مجمع خیران نخبه پرور فارس با کمک خیران نیک اندیش آقایان تصور و اوجی تاکنون در چند مقطع حمایت هایی را از فعالیت انجمن میراث پریشان انجام داده است.

توسط
تومان