سازمان نظام روان شناسی و مشاوره فارس با برنامه ملی شهاب همراه خواهد شد
روابط عمومی واحد دانش آموزی مجمع خیران نخبه پرور فارس گزارش داد که رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره فارس در نشستی به منظور حمایت از استعدادهای شناسایی شده در برنامه ملی شهاب شرکت کرده بودند، اظهار همکاری کامل این سازمان در راستای برنامههای هدایتی دانش آموزان مستعد را اعلام نمودند. این نشست در تاریخ 99/10/17 با حضورجناب آقای دکتر فیلی رییس نظام روان شناسی و مشاوره فارس، دکتر فخار زاده معاون بنیاد نخبگان فارس و عضو هیات مدیره مجمع، دکتر غلامی رییس سمپاد و جناب آقای شرفی مسئول پیشین اداره سمپاد در محل بنیاد نخبگان فارس برگزار شد، دکتر غلامی و دکتر فخار زاده به معرفی و اهمیت برنامه ملی شهاب پرداختند و بخشی از فعالیتهای انجام گرفته در این برنامه توسط بنیاد نخبگان، سمپاد، مجمع خیران نخبه پرور فارس را بیان نمودند. آنان با بیان اینکه یکی از حوزههای هوش 8 گانه که در برنامه ملی شهاب مطرح میگردد و از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد، استعداد اجتماعی است، از رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره فارس خواستندکه نظر به فعالیت کم مدون در زمینه هدایت این حوزه استعدادی، با حمایت از این برنامه ملی در زمینه بازآموزی مدرسان شهاب، ارایه خدمات روانشناسی به منتخبین شهاب و خانوادههای آنها، تعریف دوره توانمند سازی و ارایه برنامه های هدایتی در حوزه استعداد اجتماعی گامی در راستای تحقق اهداف این برنامه بردارند. جناب دکتر فیلی از این برنامه به گرمی استقبال نمودند و حتی با اشاره به آینده سازی آن خواستار عضویت در مجمع خیران نخبه پرور شدند. در این جلسه مقرر گردید که جناب دکتر فیلی و دکتر غلامی به تشکیل کمیته ای برای تعریف دورههای توانمند سازی با استناد به گویه های مختلف استعداد اجتماعی همت گمارند و حاصل را حداقل دریکی از مناطق 12 گانه مجری برنامههای شهاب در پایه هفتم استان برنامه ریزی اجرایی نمایند و ضعف های موجود را نیز شناسایی کنند. همچنین موافقت شد جزئیات این فرایند به صورت یک تفاهمنامه در جلسات بعدی مطرح گردد.



