کانون پرورش فکری استان فارس به اجرای توانمند سازی هدایتی برنامه ملی شهاب کمر همت بسته است

روابط عمومی واحد دانش آموزی  مجمع خیران نخبه پرور فارس گزارش کرد که در مورخ 99/10/17  نشستی با حضور دکتر فخارزاده معاونت بنیاد نخبگان استان و عضو هیات مدیره مجمع، دکتر غلامی رییس سمپاد، آقای کامرانی سرپرست کانون پرورش فکری فارس و سه نفر از کارشناسان مسئول فرهنگی، آفرینش ادبی و آفرینش هنری  در محل کانون پرورش فکری فارس برگزار شد. در این نشست دکتر غلامی برنامه ملی شهاب را به عنوان یک جهاد علمی برای کشف و شناسایی استعداد‌های برتر در سطح کشور معرفی نمودند. معاون بنیاد ملی نخبگان نیز به نقش‌های نظارتی و حمایتی این بنیاد و مجمع خیران نخبه پرور فارس در اجرای این برنامه ملی در استان اشاره کردند و فرمودند باید بستر سازی برای هدایت در جهت توانمندی استعدادی صورت گیرد. این کار نیازمند حمایت و همکاری نهاد‌های با تجربه در حوزه آموزش‌های استعدادی؛  از جمله کانون خوش نام پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد. جناب آقای کامرانی ضمن خاطرنشان کردن افتخارات و سابقه طولانی کانون در پرورش استعداد،‌ با وجود برخی از مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی،  در راستای تحقق برنامه شهاب اعلام آمادگی کردند. کارشناس فرهنگی کانون در طی بیانات خود اساس تشکیل کانون را نخبه پروری عنوان نمودند و بیان کردند برنامه‌هایی مرتبط با شناسایی و هدایت دانش آموزان دربسیاری از حوزه‎‌‎‌ها ازجمله شعر و داستان، قصه گویی، عروسک سازی، نمایش و … برای دانش آموزان برگزار می‌شودکه بر پایه هدایت استعدادی است و هزینه چندانی برآن‌ها تحمیل نمی‌کند. همچنین به وجود راه ارتباطی مکاتبه ای برای هدایت دانش آموزان روستایی و محروم از امکانات نیز اشاره کردند و اظهار داشتند که برنامه‌های کانون در شرایط فعلی به صورت مجازی ارایه می‌گردد. کارشناسان این کانون با بیان این‌که برنامه ملی شهاب و برنامه‌های کانون اهداف کاملا  مشترک وحتی مسیر مشترکی نیز دارند، برای حمایت از این برنامه ملی اعلام آمادگی نمودند. توافق اولیه برای تعامل صورت گرفت تا ان شاء الله در جلسات بعدی گام‌های استوارتری در این راستا برداشته شده و برنامه‌های هدایتی جاری کانون در یک یا چند ناحیه به عنوان نمونه برای دانش آموزان منتخب برنامه ملی شهاب با توجه به حوزه استعدادی، به اجرا در آید.

 

کلیدواژه : برنامه ملی شهاب
توسط
تومان