واحد دانش آموزی مجمع خیران نخبه پرور فارس از برگزاری بازدید دانش آموزی از دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شیراز گزارش داد. این رویداد با همت بنیاد نخبگان استان فارس و همکاری مجمع خیران نخبه پرور فارس و دانشگاه شیراز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۸ و با شرکت ۳۰ دانش آموز منتخب استان فارس تحت برنامه ایران گشت با هدف آشنا سازی دانش آموزان با محیط علمی دانشگاه و دانش های بین رشته ای در زمینه نانوفناوری برگزار شد. دانشکده فناوری های نوین یکی از جدیدترین دانشکده های دانشگاه شیراز است که هم اکنون در ۳ زمینه نانوشیمی، نانو الکترونیک و بیوتکنولوژی فعال است و به زودی گرایشهای دیگری در زمینه فناوری های نوین راه اندازی خواهد نمود. دانش آموزان در این بازدید ضمن نشست صمیمانه ای که با اساتید داشتند، با اهداف، فعالیت های پژوهشی و کاربردی اخیر و گرایش های موجود دانشکده آشنا شدند و همچنین کاربردهای نانوذرات، نحوه تولید نانوساختارها را دریافتند. بخشی از این برنامه با توجه به علاقه مندی و حوزه های تحقیقاتی دانش آموزان در پژوهشسراهای استان، به پرسش و پاسخ و رفع اشکال اختصاص داده شد. بازدید از ۳ آزمایشگاه مجهز این دانشکده نیز با همکاری اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی صورت پذیرفت. در انتهای این رویداد دانش آموزان طی یک مسابقه آموخته های خود را به چالش کشیدند.



