نخستین رویداد کالا و محصولات فرهنگی استان فارس

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری مجمع خیران نخبه پرور استان فارس و موسسه فرهنگی هنری مهر کتاب قاصدک به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت های علمی و افراد صاحب نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان همگان، اقدام به اعطای نخستین رویداد کالا و محصولات فرهنگی استان فارس مینماید. لذا از تمامی علاقه مندان که مایل به شرکت در این رویداد هستند، صمیمانه دعوت به عمل می آید.

بخش های رویداد:

1-نوشت افزار

2-بخش آزاد (کالا و هدایای فرهنگی)

3-بخش ویژه (با رویکرد منظر بصری هنرهای شیراز و هویت بصری مکتب شیراز)

منظر بصری هنرهای شیراز

خطه فارس و شهر شیراز از دیرباز مهد هنر و فرهنگ ایران بوده است در این میان سبک ها، نمادها، آیین ها و خصوصیات منحصر به فردی تولید و تکثیر شده است از جمله گلیم و فرش های ایل قشقایی، کاشی کاری های دوره زندیه، بهار نارنج، خاتم کاری، خوراک های خاص و…

هویت بصری مکتب شیراز

مکتب شیراز حاصل ذوق، مدارا و تدبیر مردم فارس در مقابل حمله مغول است. این مکتب با دارا بودن کمترین میزان تاثیر از هنر چین در میان مکاتب نگاری، استفاده از طیف رنگ های گرم خصوصا خانواده قرمزها و خلاصه نگاری، تاثیری شگرف در هنرهای این سرزمین دارد. این مکتب از نگارگری شروع شد تاثیر خود را در تمام هنرها و جنبه های زیبایی شناسی سرزمین پارس بر جا گذاشت. از معماری، نقاشی، البسه و پوشاک و حتی هنرهای کاربردی مانند لوازم کار مشاغل.

تولید نوشت افزار مانند جامدادی، دفتر، نشان کتاب و… با الهام از هنرهای این خطه و تلفیق هنر در اسباب زندگی روزمره می تواند جذابیت های فراوان در کنار یادآوری تاریخ و هنر ژرف ما را به همراه داشته باشد.

بخش های رویداد

بخش 1) در این بخش کلیه اقلام زیر مجموعه نوشت افزار (ابزار نگارش، دفتر و دفترچه، جامدادی، نشان کتاب، پوشه و فولدر و نگهدارنده کاغذ، کیف مدرسه و …) قابل ارائه می باشد.

بخش 2) کلیه کالاها شامل هدایا، کالاهای کاربردی و تزئینی-یجز موارد بخش1- قابل ارائه است.

بخش 3) کلیه کالاها بخش 1 و 2 با تاکید بر استفاده المان ها و هویت بصری هنرهایی که به نام شیراز شناخته شده اند، این هنرها لزوما هنرهای تجسمی نبوده و هنرهای مردمی و فرهنگی را نیز شامل می شود. همچنین در این بخش امکان تولید آثار با توجه به ماهیت، المان ها، رنگ ها و خصوصیات نگارگری مکتب شیراز نیز می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر یا ثبت نام به شماره 09024219508 در واتس اپ پیام دهید.

توسط
تومان